top of page

כי זה המאני טיים- הכל לקראת מאבקי המיקום על הטופ 4 בפרמייר ליג! (חלק 2)

וואו, וואו, וואו! אנחנו נכנסים לנקודת רתיחה ענקית, מאני טיים, הפרמייר ליג נכנסת לשלבי ההכרעה, אלופה כבר יש בתשעים ותשע האחוזים, שזו מנצ'סטר סיטי, כך גם יורדת ראשונה בתשעים ותשע האחוזים (שפילד יונייטד). אבל השאלה שנשארה ותיאשר בטוחה ודרמטית עד סוף העונה היא מאבקי המיקום בטופ 4! שש קבוצות, כל אחת מהן עם רמת סיכויים שונה, אבל עדיין עם סיכוי חיי וקיים, מתכננות להיאבק עד הרגע האחרון עבור שני כרטיסים נכספים לליגת האלופות, והם יצטרפו לשתי המנצ'סטריות, שיבטיחו בקרוב מאוד השתתפות לעוד עונה במפעל האירופי הבכיר.

אז יאללה, נתחיל בניתוח מצבן של כל אחת מהקבוצות לקראת החלק המכריע של העונה, ואנחנו בחלק השני עם ליברפול, טוטנהאם ואברטון!


ליברפול- אין זמן להתאבל. לאחר הדחה כואבת ברבע גמר ליגת האלופות בידי ריאל מדריד, יורגן קלופ ושחקניו חוזרים לפרמייר ליג על מנת להצליח במטרה שנקבעה לאחר ההפסד הביתי למנצ'סטר סיטי שהעביר את שרביט האליפות- מקום בטופ4 והעפלה נוספת לליגת האלופות. את העונה הזו ליברפול תסיים ללא תואר, אבל אחרי ששברה את כדור השלג של אנפילד וניצחה בו סופסו, יורגן קלופ ושחקניו מגיעים לחלק הכי קריטי של העונה בידיעה שאסור להם לטעות, ועליהם לשחזר את היכולות שלהם מעונת האליפות, כדי להוכיח מדוע הם ראויים לליגת האלופות, וגם מו סלאח, שמחפש נעל זהב שלישית ברציפות בפרמייר ליג. על הנייר הלו"ז של ליברפול עד סיום העונה נראה הכי נוח מבין הקבוצות הנאבקות, אבל בפרמייר ליג שום דבר לא בטוח.


הלו"ז שנותר לליברפול עד סוף העונה:

לידס (חוץ), ניוקאסל (בית), מנצ'סטר יונייטד (חוץ), סאות'המפטון (בית), ווסט ברומיץ' (חוץ), ברנלי (חוץ) קריסטל פאלאס (בית).


הכוכב שצריך המשכיות: דיוגו ז'וטה. הקיצוני שהגיע מוולבס נמצא בכושר ליגה פשוט מטורף, ועם שערים שווי ערך מול וולבס וארסנל, מגיע הקיצוני לרגע קריטי עבורו בעונה, בו הוא יכול לבסס את מעמדו כשחקן הרכב ראשון בליברפול ולהרוויח מקום בנבחרת.


חייב להתעורר: טרנט אלכסנדר ארנולד. נכון שהוא כבש את שער הניצחון מול אסטון וילה, אבל בבחינה הגנתית המגן לוקה ביותר מידי טעויות בזמן האחרון, עליו לשחזר את היכולות שלו מהעונה האחרונה.


חייב לחזור לכושר מלא כמו בעונת האליפות. אלכסנדר ארנולד


טוטנהאם: אי של אי יציבות. כך אפשר להגדיר את העונה של התרנגולים, שהתחילה כל כך מבטיח, עד אמצע דצמבר, ומשם התחילה ההידרדרות. עם חרושת השמועות כי הארי קיין אינו מעוניין להמשיך בטוטנהאם, התרנגולים מגיעים שוב למאני טיים כשהם לא תלויים בעצמם, ומעדו יותר מידי בתקופה האחרונה, לראייה, איבדו נקודות העונה תשעה משחקים אחרי שנטלו את ההובלה, מה שמראה על מחסור קשה באופי ובמנטליות, כשעתידו לוט בערפל, והוא מעבר לשיא, בכל זאת ינסה ז'וזה מוריניו להשיב את טוטנהאם בדרך נס לליגת האלופות, מה שיסיר כל שמועה על עתיד קיין, וגם להפיק את המקסימום מהעונה, כשיש בדרך את גמר הגביע מול סיטי, בו התרנגולים מחפשים להדהים ולסיים בצורת של 13 שנה בלי תואר, הגדולה ביותר בהיסטוריית המועדון, טוטנהאם שוב מגיעה לתקופת מבחן מנטלית רצינית.


רצף המשחקים שנותר:

אברטון (חוץ), סאות'המפטון (בית), שפילד יונייטד (בית), לידס (חוץ), וולבס (בית), אסטון וילה (בית), לסטר (חוץ).


השחקן שצריך המשכיות: הארי קיין. הסקורר האנגלי אומנם נוטרל מול ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, אבל פרט מהמשחקים האלה החלוץ נראה חד כתער ומרבה להבקיע ולבשל, והוא צריך להמשיך בכושר כדי להשאיר לקבוצתו סיכויים מוחשיים לטופ 4 ולהבטיח את עתידו במועדון.


הארי קיין. יגיע ל-20 שערי ליגה כבר הערב?


חייב להתעורר: סרחיו רגילון. למרות פתיחה מרשימה שלו לעונה, המגן השמאלי ששייך לריאל מדריד רושם ירידה חדה בכושרו, וטוטנהאם תהיה חייבת אותו דומיננטי ופעיל באגף שמאל כמו שהיה עד לפציעתו.


אברטון: חלומות לחוד, מציאות לחוד, כך ניתן להגדיר את העונה של אברטון, שכמו טוטנהאם, התחילה בצורה כל כך מבטיחה עם ניצחונות ויכולת נהדרת של קלברט לווין וחאמס רודריגס, ירדה לטמיון בצורה מהירה, עם יכולת מביכה במספר משחקים, אבל אם יש אור בקצה המנהרה על התקופה הלא טובה של אברטון, זה חזרתו של חאמס רודריגס לכשירות, והקולומביאני גם מצא את הרשת מול קריסטל פאלאס, וקרלו אנצ'לוטי יצטרך אותו חד כמו שהיה עד לפני הפציעות הכרוניות שספג. גם ריצ'ארליסון, שהיה בכושר הבקעה מצויין עד המשבר, צריך להתעורר אם ברצונם של הטופיז להבטיח עונה אירופית, יהיה מסקרן!


יוליך את הטופיז לאירופה? קרלו אנצ'לוטי


הלו"ז שנותר: טוטנהאם (בית), ארסנל (חוץ), אסטון וילה (בית וחוץ, משחק החוץ יקבע לו מועד חלופי), ווסטהאם (חוץ), שפילד יונייטד (בית), וולבס (בית), מנצ'סטר סיטי (חוץ).


השחקן שצריך המשכיות: חאמס רודריגז. חזרתו לכושר מלא הפיחה תקוות מחודשות אצל הטופיז, ולקולומביאני, שבמאזנו שישה שערים וארבעה בישולים, מוצרכת נוכחות חובה בחלק של המאני טיים, ואם ישחק כמו ששיחק לפני הפציעה, אברטון תפרח!


חייב להתעורר: דומיניק קלברט לווין. מי שסיים את 2020 עם 11 שערי ליגה, פתח את 2021 בצורה רעה עם שלושה כיבושים בלבד, ועליו לחזור לעצמו ומהר ולספק גם הוא את היכולת המצויינת שלו מפתיחת העונה. ולחשוב שבסוף אוקטובר היו לו כבר תשעה שערי ליגה..

43 views1 comment
Post: Blog2_Post
bottom of page