top of page

כל הפרטים על הליגה שמשגעת את העולם ואת UEFA - סופרליג!

Updated: Apr 23, 2021

לפני 5 שנים הבלאגן של הסופרליג התחיל, מרצון להרוויח כמה שיותר כסף, ואז הרעיון הלך ונעלם.

ועכשיו, אחרי חמש שנים הרעיון הזה חזר לכותרות ועכשיו זה סופי!


*עדכון בזמן אמת - הסופר ליג לא


התוכנית: משחקים בכל שבוע בין הקבוצות שמשתתפות במקום הליגה האירופית וליגת האלופות.

כל קבוצה מהמייסדות שתשחק, ולא אלה שיצטרפו אח"כ - מובטח לה הכנסה של 400 מיליון יורו בשנה (רק מההשתתפות). לעומת זאת, קבוצה שזוכה בליגת האלופות מקבלת פחות מ-100 מיליון. הפרש מטורף!

הליגות יוצאות נגד הקמת הליגה. הקבוצות הקטנת יסבלו מההחלטה להקמת הליגה, בכך שיכניסו פחות לעומת הקבוצות הגדולות.

פיפ"א מאיימת בכך שכל מועדון או שחקן המעורב בליגה זאת - לא יורשה להשתתף בתחרויות שונות של פיפ"א. הכוונה היא למונדיאל, יורו וקופה אמריקה.

בליגה ייקחו חלק 20 קבוצות - 15 קבועות ועוד חמש קבוצות שיוכלו להעפיל מדי שנה ע"י ההישגים שלהן בעונה הקודמת.

20 הקבוצות שישתתפו יחולקו לשני בתים, כל בית עם 10 קבוצות, כאשר כל קבוצה תשחק 18 משחקים (9 בבית, 9 בחוץ). שלוש הקבוצות שיסיימו ראשונות בכל בית יעלו לשלב רבע הגמר, והקבוצות שיסיימו במקומות 4-5 ישחקו בפלייאוף מיוחד בשיטת בית-חוץ על המקומות שנשארו. לאחר מכן יתחיל שלב הנוק-אאוט, שיסתיים בשלב הגמר, משחק אחד באצטדיון ניטרלי.





*המתווה אושר באופן רשמי כאשר יתחיל ב-2024*


המשתתפות בסופרליג:

ליברפול, מנצ'סטר סיטי, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, טוטנהאם, אתלטיקו מדריד, בארסה, ריאל מדריד, יובנטוס אינטר ומילאן.


עכשיו נבדוק אם שווה לשחקנים ולקבוצות להצטרף לסופרליג ואם לא שווה:

שווה:

  • מובטח הכנסה של 400 מיליון יורו בשנה

  • משחקים נגד הקבוצות הגדולות בעולם מדי שבוע

לא שווה:

  • כל מועדון או שחקן המעורב בליגה זאת - לא יורשה להשתתף בתחרויות שונות של פיפ"א - מונדיאל, יורו וקופה אמריקה.

  • הקבוצות הקטנת יסבלו מההחלטה להקמת הליגה, בכך שיכניסו פחות לעומת הקבוצות הגדולות.

  • ההתאחדות האירופאית יכולה להשעות את כל השחקנים המעורבים מכל פעילות במועדון או בנבחרת הלאומית.

  • ביטול ליגת האלופות והליגה האירופית


כך, שכמו ששמתם לב, לא שווה לקבוצות ולשחקנים להצטרף לסופר ליג.






תגובות וציוצים של שחקנים, מאמנים ואוהדים על הסופר ליג:

אנדר הררה, שחקנה של פריס סן ז'רמן, שקבוצתו עוד לא הצטרפה לסופרליג, הגיב על המעפל:

"כאוהד גדלתי עם החלום שהקבוצה שלי תתמודד מול החזקות ביותר. אם הליגה הזו תקום, החלום הזה ייגמר. אני אוהב את הכדורגל ולא יכול לשתוק. אני מאמין בשדרוג של ליגת האלופות, אבל לא בעשירים שגונבים את מה שהאנשים יצרו, את הספורט היפה בעולם".

מסוט אוזיל, שחקן פנרבחצ'ה, ביקר: "ילדים גדלים וחולמים לזכות בגביע העולם ובליגת האלופות – לא בשום סופרליג. ההנאה ממשחקים גדולים היא שהם מתרחשים רק פעם או פעמיים בשנה, לא בכל שבוע. צעד קשה להבנה עבור כל אוהד כדורגל בעולם".

גם באיירן מינכן הוציאה הודעה בה התנגדה להקמת הסופרליג. נשיא המועדון, קרל היינץ רומינגה: "לא חושב שהסופרליג תפתור את הבעיות הכלכליות".

ברונו פרננדס, שחקן מנצ'סטר יונייטד, הגיב והביע התנגדות להקמת הליגה החדשה: "לא קונים חלומות בכסף".

נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין: "אני לא יכול להיות יותר ברור כרגע – אופ"א ועולם הכדורגל עומדים מאוחדים נגד החלטה מבישה ואנוכית של כמה מועדונים המונעים מתעוות בצע ושום דבר אחר. שחקנים שישחקו בליגה הסגורה, לא יורשו לשחק במונדיאל וביורו. הם לא יורשו לשחק בנבחרות שלהם".

צ'פרין תקף את אד וודוורד ממנצ'סטר יונייטד ואנדראה אניילי מיובנטוס: "ראיתי הרבה דברים בחיים שלי. הייתי עורך דין פלילי, אבל אף פעם לא ראיתי מישהו כמו אד וודורד. הוא התקשר בליי ביום חמישי להגיד שהוא מאוד מרוצה מהרפורמה והשינויים שעשינו, ושהוא תומך בה באופן מלא, אבל מסתבר שהוא חתם על משהו אחר. אנדראה אניילי (מיובנטוס) הוא האכזבה הגדולה מכולם. אולי היינו נאיביים כי לא ידענו שיש נחשים לידנו, עכשיו אנחנו יודעים. בקרוב נפתח בהליכים משפטיים".

בליברפול, אוהדי הקבוצה התרגלו לראות בשנה האחרונה ביציעי אנפילד את דגלי התמיכה שתופסים את מקומם של הקהל שנאלץ לצפות מהבית בעקבות מגבלות הקורונה. בשל ההצטרפות של אלופת אנגליה לסופרליג, ארגוני האוהדים האחראים על הדגלים הודיעו כי הם יוציאו אותם מהאצטדיון: "איננו יכולים עוד לתת את תמיכתנו במועדון ששם את החמדנות מעל שלמותו של המשחק".

מחוץ לאולד טראפורד, אוהדי מנצ'סטר יונייטד הניפו שלט בו נרשם כי הענף: "נוצר על ידי העניים ונגנב על ידי העשירים"

בארסנל גם כן נשמעה ביקורת כלפי הבעלים, סטן קרונקי. כידוע, התותחנים לא הצליחו בשנים האחרונות להעפיל לליגת האלופות, ומבחינת בעל הבית האמריקאי, הצטרפות לליגה הפרטית הייתה הדרך להחזיר את קבוצתו לפסגת הכדורגל העולמי. ארגון האוהדים הגיב: "הליגה הזו מייצגת את המוות של כל מה שהכדורגל אמור להיות מושתת עליו. כאוהדים, אנחנו רוצים לראות את ארסנל משתתפת במפעלים אירופיים על בסיס יכולת ספורטיבית ואיזון תחרותי. שלא במפתיע, ההחלטה התקבלה ללא התייעצות או דיאלוג, המשך לשתיקה שמפגין קרונקי כלפי האוהדים מהיום שהגיע".

ארגון האוהדים של צ'לסי, מרגיש שהקבוצה שלו בגדה בו: "אומרים שצריך לצפות לדברים לא צפויים, אבל אוהדי הקבוצות בכל העולם ספגו היום את הבגידה האולטימטיבית. יצירת הליגה נובעת מחמדנות שנועדה להכניס כספים לעומדים בראשי המועדונים. לא הייתה התחשבות באוהדים הנאמנים, בהיסטוריה של המועדון, ובעתיד הענף במדינה. זה בלתי נסלח".




בקיצור, בלגן מתחולל השבוע סביב הכדורגל העולמי, ונראה מה יהיה בהמשך, ביי!

21 views2 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page