top of page

הולך אל הלא נודע: על עתידה של טוטנהאם, ועתידו של הכוכב הגדול שלה- הארי קיין

שתי העונות האחרונות של טוטנהאם הוטספר הן לא פחות מכישלון אחד גדול. אני לא זוכר בחיי כאוהד כדורגל קבוצה שמגיעה לגמר ליגת האלופות, ובתוך שנתיים היא קורסת, ומגיעה לשפל אחר שפל. אבל זה מה שקורה לטוטנהאם, שמאז הגיעה לגמר האלופות ב-2019, פשוט לא מצליחה למנף את המומנטום, יוצאת מהטופ 4, וסופגת השפלות אחר השפלות. את עונת 2019-20 כזכור, הספרס הגיעו עם ציפיות גבוהות בקול תרועה רמה, שאולי זו תהיה העונה בה יהיה גביע ובו חרוט השם טוטנהאם, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. הספרס הציגו כדורגל מחפיר, בעיקר מול באיירן וברייטון, מה שהוביל לפיטוריו של המאמן הארגנטינאי האהוב, מאוריסיו פוצ'טינו, אחרי 5.5 שנים בתפקיד. ההודעה התקבלה בתדהמה, אבל דניאל לוי לא ביזבז זמן, וכבר הביא את ז'וזה מוריניו למאמנה החדש של טוטנהאם. אז נכון שמוריניו הוא מאמן מהמעוטרים בעולם, אבל מישהו כנראה שכח שהמיוחד כבר לא כשמו כן הוא. מוריניו אומנם ייצב יותר את סון והארי קיין, שהפכו לסקוררים פסיכים אצלו, אבל חוץ מזה, זה פשוט לא זה.


גם הוא מככב, אבל סון וקיין לבד לא יספיקו. הקוריאני מאוכזב


אחרי עונת 2019/20 במקום השישי והדחה מביכה מהגביע בידי נוריץ', טוטנהאם פתחה את עונת 2020/21 בצורה נהדרת. 1-6 ענק על מנצ'סטר יונייטד, ניצחונות 0-2 על מנצ'סטר סיטי וארסנל, הצגת חוץ מול סאות'המפטון, ונקודה מול צ'לסי שלהטה באותה תקופה. אבל, כמו תמיד אצל טוטנהאם, אין אופי לטווח ארוך. וראינו את זה מגיע מול ליברפול, כאשר רוברטו פירמינו שבר לבבות לאוהדי טוטנהאם ונישל אותה מהמקום הראשון עד לאלוהים יודע מתי. מכאן, המנטליות של טוטנהאם פשוט נכחדה. ההתקפה נעלמה פה ושם, ההגנה פשוט לא הייתה קיימת ברגעים מכריעים, והקישור נראה היה אובד עצות. בין המחזורים 12-25, לספרס הנאיביים של מוריניו היו רק שלושה ניצחונות, ותחת שרביטו של הפורטוגזי, התרנגולים לא ניצחו בתשעה משחקים שבהן הספרס היו ביתרון, מאזן לא טוב לקבוצה שרוצה ליגת האלופות, ולא בכדי מוריניו פוטר מהמועדון, אחרי הדחה מהגביע האנגלי כבר בשמינית הגמר, וביזיון אחד גדול מול דינמו זאגרב בליגה האירופית.



תמונה שמתארת היטב את העונה של טוטנהאם. כלום לא הולך, דלה עלי מטיח בקבוק בעצבים כשהוא מוחלף.


לפני שניגש לסוגייה החמה על הארי קיין, אדרג לכם חמישה משחקים שבעיניי הרסו את טוטנהאם העונה, הדירוג לפי הסדר:


5. תיקו 1-1 בלבד בבית מול פולהאם, שגם ירדה ליגה בסוף העונה. הארי קיין כבש ראשון, אבל הנאיביות התגלתה שוב, עם שוויון של איבן קבאליירו דקה 72.

4. תיקו 1-1 בחוץ מול וולבס. אנדומבלה כבש אחרי 50 שניות, אבל טוטנהאם הסתגרה מאז, ושילמה את המחיר עם שוויון מאוחר של רומיין סאיס דקה 86.

3. הפסד 0-1 לברייטון בבית. הספרס מסיימים חודש ינואר בקול ענות חלושה ומידרדרים למקום השמיני.

2. תיקו 3-3 מול ווסטהאם. אחרי 16 דקות 0-3 לטוטנהאם, אבל הספרס לא השכילו לכבוש את הרביעי ושילמו ביוקר עם מטווח אדיר של ווסטהאם לקראת הסיום שהעיד על הלוזריות של התרנגולים.

  1. הפסד 1-2 בחוץ לליברפול, תיארתי את השער של רוברטו פירמינו, שער שהוריד את טוטנהאם לקרשים.


רוברטו פירמינו חוגג את השער שהוריד את טוטנהאם לקרשים.



ואפרופו אנחנו מדברים על ליגת האלופות, אין זה סוד שלטוטנהאם יש קליבר שחקנים בקנה מידה של ליגת האלופות נטו, כמו הוגו לוריס, טובי אלדרווירלד, גארת' בייל, יונג מין סון, וכמובן, השם החם שהבעיר את אנגליה השבוע, הארי קיין.

הסקורר האנגלי, שיחגוג 28 קייצים ביולי הקרוב, הטיל פצצת אטום על הנהלת המועדון, כאשר הבהיר כי ברצונו לעזוב, אלא אם כן יקרה מהפך בלתי תקדימי בקבוצה. לחלוץ האימנתי של טוטנהאם פשוט נמאס. למרות שכל עונה הוא מדהים אותנו עם מספרים בקליבר של קנה מידה עליון ביותר והעונה הוא עם 32 שערים ו-15 בישולים, אין תארים לכך, וכשהוא נושק לגיל 28, רואים סממנים ראשונים אצל החלוץ שהלחץ מתחיל לתת את אותותיו, שגם קיין מבין, כי הוא חייב תארים כדי שהקריירה שלו לא תילך לפח, ונותר רק לראות, האם הוא ילך בדרכם של לוקה מודריץ', גארת' בייל, קייל ווקר, קירן טריפייר וכריסטיאן אריקסן, ויעזוב כדי לזכות בתארים, ימים יגידו.


הכי קרוב שקיין הגיע לגביע כלשהו. החלוץ מאוכזב לאחר קבלת מדליית הסגנות בגמר האלופות 2019.


לפי דיווחים, שתי הקבוצות ממנצ'סטר וצ'לסי מגששות בעניינו של קיין, כשגם פריס סן ז'רמן מוזכרת כאופציה. אני אנתח את כל אחת מין ארבעת האופציות:

צ'לסי- המועדון הכחול של לונדון יתאים מאוד לקיין גאוגרפית, שכן, גם טוטנהאם בלונדון, אבל מעבר ליריבה העירונית יהפוך את קיין מאהוב הקהל לשנוא הקהל. תומאס טוכל ממשיך לתת את האמון בורנר, אבל לצידו צריך חלוץ סקורר אימתני שיעזור לצ'לסי להפוך את התכל'ס שלה לתארים, והארי קיין הוא בהחלט דוגמה לכך.

מנצ'סטר סיטי- הסבירות הכי גבוהה שקיין ילך אליה אם לא ישאר בטוטנהאם. אף על פי שפפ הצהיר כי סיטי לא תרכוש חלוץ, והוא משתמש בחלוצים מדומים, סרחיו אגוארו יעזוב את הקבוצה, וגבריאל ז'סוס אינו סקורר מוכח בליגה שאפשר להסתמך עליו בטווח הארוך. כשהחולצה מספר 10 תהיה פנויה באתיחאד החל מיולי, ועם כמויות הכסף האדירות שסיטי שופכת, הארי קיין בהחלט יכול להיות היורש של אגוארו, ואולי לקבע את מעמדו עוד יותר כאחד מגדולי הכובשים של הפרמייר ליג.

מנצ'סטר יונייטד- המועדון מתיאטרון החלומות כבר הביע התעניינות רצינית לצרף את ההוריקיין ב-2015, לאחר עונת הפריצה שלו, מה שבסופו של דבר לא יצא לפועל. אולה גונאר סולשיאר שמח עם חוליית ההתקפה החלומית שיש לו (פרננדש, קבאני, גרינווד, מרסיאל וראשפורד), אבל אם הדיווחים על קיין ליונייטד אכן יאומתו, תדמיינו איזו התקפה בעל פוטנציאל גלום תהיה באולד טראפורד! גם אם הסיכוי קלוש], צריך לחכות לעדכונים.

פריס סן ז'רמן- אלופת צרפת, אולי אלופת צרפת היוצאת, שמה את קיין בשורטליסט שלה, כשעתידו של קיליאן אמבפה מעורפל (ריאל מדריד עוקבת אחריו כבר זמן רב), מאוריסיו פוצ'טינו, שטיפח את הארי קיין בטוטנהאם, ישמח מאוד להתאחד עם החלוץ, בצל השמועות כי גם מאורו איקארדי עשוי שלא להמשיך בקבוצה מעיר האורות, אם קיין ילך לעיר האורות, סיכוייו לזכות בתארים יעלו בצורה סופר משמעותית, אבל אני לא מאמין שקיין ירצה לעבור לליגה של פריס סן ז'רמן, ליל, מונאקו, ליון ועוד 16.


הארי קיין חוגג תואר אישי. תואר קבוצתי כנראה לא יבוא בטוטנהאם.


אז כשעתידו של קיין לוט בערפל, טוטנהאם תרצה לסיים עונה בטעם טוב עם הבטחת כרטיס למפעל אירופי, מה שינסה לשכנע את קיין לשכנוע אחרון, כשהחלוץ האנגלי כבר מוגדר כאחד מגדולי הכובשים בהיסטוריית הפרמייר ליג, במקום השביעי עם 165 כיבושים, פלוס 55 נוספים בכל המסגרות, משמע 220 כיבושים כתרנגול, אבל האולטימום של החלוץ ברור: או שתזכו בתארים, או שאני אעזוב את המועדון. וכרגע, כפי שזה נראה, תארים, לא במשמרת של טוטנהאם.


כדי שרגעים כאלה יקרו שוב, טוטנהאם צריכה להתעשט ומהר.




117 views2 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page