top of page

שומרים את הטוב לסוף- הכל לקראת המחזור האחרון של הפרמייר ליג

וואו וואו וואו. עונת 2020/21 הייתה עונה מטורפת, מלא תוצאות מפיתעות, מלא קאמבקים, ובעיקר, בעיקר, טירוף אחד גדול.ביום ראשון הקרוב אנחנו נקבל את הטירוף החזק ביותר שאפשר לבקש, עם מחזור סיום חזק, כשהכל מונח על הכף בכל הנוגע למאבקים האירופיים, מתוך 7 קבוצות, רק 5 תזכה לכרטיס למפעל אירופי. לרגל הפוטו פיניש המותח, לפני שאנתח כל משחק ותרחיש, אזכיר לכם מה קרה בעונה שעברה: צ'לסי ולסטר נאבקו ראש בראש על הכרטיס לטופ 4, מנצ'סטר יונייטד עלתה בידיעה שתיקו מול לסטר יספיק לה. אבל היא הלכה על ניצחון 0-2, שהעלה אותה ואת צ'לסי לצ'מפיונס והשאיר את לסטר בחוץ. האם תסריט כזה יחזור על עצמו גם העונה? יכול מאוד להיות שכן. אנחנו ננתח כל משחק ומשחק, וכל תרחיש אפשרי, אז יאללה!


* מנצ'סטר סיטי- אברטון: עבור מנצ'סטר סיטי מדובר במשחק לפרוטוקול בלבד, במה שמהווה חזרה גנרלית לקראת גמר ליגת האלופות מול צ'לסי. פפ כבר הבטיח את האליפות, אז לא מין הנמנע שהוא יעלה הרכב משני לחלוטין, כמו שהעלה במשחק מול ניוקאסל. עבור אברטון של קרלו אנצ'לוטי המשחק הזה יותר חשוב, בידיעה שניצחון ישאיר לה תקווה ממשית על כרטיס למפעל אירופי. שכן, אם לא יהיה אירופה בגודיסון, החניכים של אנצ'לוטי יכולים לבוא בטענות רק לעצמם בלבד, לאחר ההפסד הביתי המביך לשפילד יונייטד בתחילת השבוע.


* אסטון וילה- צ'לסי: עבור אסטון וילה הליגה כבר נגמרה עבורה, אבל רואים את הוילאנס שהם לא באים לשמש כקישוט, לראייה, ניצחון חוץ מרשים על טוטנהאם אתמול, שסיבך משמעותית את הספרס במאבק על אירופה. החבורה של דין סמית' תרצה לעצור גם את צ'לסי, שפשוט אסור לה למעוד אם ברצונה להדחיק את לסטר החוצה מליגת האלופות גם העונה. מוקדם יותר העונה צ'לסי השמיטה נקודות מול וילה, ובחזרה הגנרלית לקראת גמר האלופות, תומאס טוכל יודע כי רק ניצחון בא בחשבון, ועליו למנף את הנקמה מול לסטר.


יבטיחו כרטיס לליגת האלופות, רגע לפני הגמר? שחקני צ'לסי חוגגים


*לסטר- טוטנהאם: שתי קבוצות עם מטרות שונות. האחת רוצה לסיים עונה נהדרת בליגת האלופות, השנייה רוצה רק מפעל אירופי כלשהו. השועלים של ברנדן רוג'רס הסתבכון קשות במאבק, לאחר הפסד החוץ לצ'לסי, ויהיו חייבים לנצח את טוטנהאם בתופסת מעידה של צ'לסי/ליברפול, אם ברצונם להימנע מהשחזור הכואב לסיום העונה שעברה. טוטנהאם המאכזבת, אולי בשירת הברבור של הארי קיין, תחפש לסיים עונה רעה בטעם טוב, מאידך, רק ניצחון יבטיח לה כרטיס אירופי, שכן, ארסנל גם נאבקת על חייה מול ברייטון, והתרנגולים יודעים כי עונה בלי מפעל אירופי יגרום לנזק כלכלי עצום למועדון, ואולי לרצון של עוד שחקנים ללכת בעקבות הארי קיין.


אחד יהיה באירופה בוודאות, השאלה איפה. אם השני לא יהיה, יגברו הסיכויים לעזיבה. וארדי וקיין


* ארסנל- ברייטון: בשקט בשקט, התותחנים במאבק על כרטיס לליגה האיזורית. אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, התותחנים אומנם מגיעים למשחק מוך ברייטון כשהם לא תלויים בעצמם, אבל עם תקווה שטוטנהאם תמעד, ובכך תסיים עונה מעליהם בטבלה, ותשיג כרטיס לליגה האיזורית. החבורה של ארטטה תצטרך פורמת הבקעה דייקנית על מנת להגיע לאירופה, ותצטרך את אובמיאנג ופפה בשיא כושרו. ברייטון כבר סיימה את העונה, ותגיע אחרי ניצחון כביר על מנצ'סטר סיטי, ותחפש לסיים את העונה באקורד סיום חיובי.


* ליברפול- קריסטל פאלאס: מי היה מאמין, אבל למרות הרצף הביתי המזוויע, ליברפול שוב בטופ 4. הודות לאליסון, הודות לפיליפס, אבל הקבוצה של יורגן קלופ עושה את זה בכוחות עצמה, עם מלא אופי ונחישות במאני טיים, והיא תגיע לאנפילד מול קריסטל פאלאס כשהיא תלוייה בעצמה לחלוטין, ניצחון והיא בליגת האלופות, בלי קשר למשחקים המקבילים. רוי הודג'סון יעזוב את קריסטל פאלאס לאחר 4 שנים מוצלחות, ובגיל 74, אולי, במשחק הפרישה שלו מאימון, הוא חולם על סנסציה ולסיים את הקריירה עם ניצחון כביר באנפילד.

ימשיך לשחק בליגת האלופות? אליסון חוגג את שערו מול ווסט ברומיץ'.


* ווסטהאם- סאות'המפטון: לרגע נדמה היה שלא יהיה אירופה בכלל לחניכים של דיוויד מויס, אבל עם הניצחון המרשים על ווסט ברומיץ', אומתה הידיעה כי יש אירופה בווסטהאם. הפטישים, בקמפיין מרשים ביותר, יחפשו לסיים עונה יפה עם ניצחון על סאות'המפטון, שיבטיח לה בוודאות כרטיס לליגה האירופית. גם ליגה איזורית תתקבל בברכה עבור הפטישים, אבל אני מניח כי ההאמרז ישאפו למקסימום, מול הסיינטס שכבר עם המחשבות לעונה הבאה.


יש לו סיבה טובה לחגוג. לינגארד


*וולבס- מנצ'סטר יונייטד: משחק בלי חשיבות ברמה גבוהה. השדים האדומים יסגרו עונה טובה במקום השני בטבלה, יחפשו לסגור אותה עם ניצחון, בעוד שוולבס תחפש לסיים את העונה הלא מרשימה שלה בלשון המעטה עם טעם טוב בפה.


* פולהאם- ניוקאסל: עוד משחק לפרוטוקול בלבד. פולהאם תחפש לסיים עונה מאכזבת עם טעם טוב בפה, ניוקאסל תחפש עוד ניצחון בתקווה לבנות לעצמה ביטחון חיובי לעונה הבאה.


* לידס- ווסט ברומיץ': החניכים של מרסלו ביילסה יחפשו לסגור עונה חלומית עם ניצחון על ווסט ברומיץ', שכמו פולהאם, כבר איבדה עניין בפרמייר ליג ותשחק בצ'מפיונשיפ בעונה הבאה.


עונה חלומית לחניכים של מרסלו ביילסה. שחקני לידס חוגגים


*שפילד יונייטד- ברנלי: הבליידס, שירדו ליגה כבר בחודש אפריל, ינסו לסיים עונה מסויטת עם עוד ניצחון. ברנלי בסך הכל מרוצה מהעונה שלה לאחר פתיחה רעה, תתמקד בהכנות לעונה הבאה.


ועכשיו, אחרי כל המיקודים, הגיע הזמן לניתוחים, ותרחישים:

המאבק על ליגת האלופות:

* אם צ'לסי מנצחת את אסטון וילה, בלי קשר לתוצאות המקבילות, היא בליגת האלופות. תיקו, ועלייה לקוות למעידה של אחת מבין ליברפול או לסטר, כך גם על הפסד. ולא, צ'לסי תהיה בליגה האירופית אם לא תשכיל לנצח את וילה ושתי הקבוצות ינצחו.

* אם ליברפול תנצח את קריסטל פאלאס, היא בליגת האלופות בוודאות. תיקו עשוי שלא להספיק לה, כי אם לסטר תנצח את טוטנהאם, השועלים יעקפו את המייטי רדס בטבלה. הפסד ביתי והאדומים יקוו לחדשות טובות מטוטנהאם.

* אם לסטר תנצח את טוטנהאם, היא לא תהיה תלוייה בעצמה, היא תצטרך לקוות למעידה של צ'לסי או ליברפול. אם אחת מהן תמעד, השועלים יעפילו לליגת האלופות. אם הסטטוס קוו ישמר, לסטר תסיים "רק" בליגה האירופית.


המאבק על הליגה האירופית והליגה האיזורית:

* אם טוטנהאם מנצחת את לסטר, בלי כל קשר למשחקים המקבילים, היא תהיה באירופה, ככל הנראה בפלייאוף הליגה האיזורית. תיקו והיא תקווה לחדשות טובות מאצטדיון האמירויות. ניצחון של ארסנל בשילוב מעידה של טוטנהאם, פשוטו כמשמעו, טוטנהאם תסיים בלי כרטיס למפעל אירופי!


הייתה לו סיבה טובה מאוד לתפוס את הראש. סרחיו רגילון בתמונה אופיינית



* אם ווסטהאם מנצחת את סאות'המפטון/מסיימת בחלוקת נקודות, היא תבטיח באופן סופי את השתתפותה בשלב הבתים של הליגה האירופית. הסיכוי לליגה האיזורית כמעט ושואף לאפס, אז ווסטהאם יכולה להתגאות בעונה שלה, וגם הפסד בכל זאת כנראה יקנה לה ליגה אירופית.


* אם אברטון תנצח את מנצ'סטר סיטי/תסיים בתיקו, היא תצטרך לקוות להפסד של טוטנהאם מול לסטר, הפסד לא מביא לה עונה אירופית, שכמו שאמרתי מקודם, הטופיז יכולים לבוא בטענות רק לעצמם.


קלברט לווין מאוכזב. יהיה חייב להתעורר מול סיטי


* אם ארסנל מנצחת את ברייטון, וטוטנהאם מנצחת את לסטר, ארסנל לא תעפיל לאירופה. הדבר היחיד שיקנה לתותחנים העפלה לליגה האיזורית זה ניצחון חובה על ברייטון בשילוב מעידה של טוטנהאם. ניצחון אדום בשילוב מעידה של אברטון וניצחון של טוטנהאם, לא יספיק לתותחנים.


צריך לקחת על עצמו מלא מול ברייטון, ניקולה פפה



יהיה טירוף, מחזור הסיום של הפרמייר ליג, יום ראשון הקרוב, שעה 18:00 בדיוק, כל המשחקים מתפרסים בשעה אחידה, בואו, יהיה טירוף!



35 views1 comment
Post: Blog2_Post
bottom of page