top of page

נכנסים לישורת האחרונה- הכל לקראת מחזור 30 בפרמייר ליג

פגרת הנבחרות אמש הגיעה לקיצה, משמע, הפרמייר ליג חוזרת ובענק, מחזור 30, עם שורה של משחקים מאוד מסקרנים ומעניינים, כשבראשם, שני משחקים ענקים, שישוחקו בזה אחר זה: ראשית, ב-19:30, לסטר סיטי הלוהטת תארח את מנצ'סטר סיטי, האלופה הנכנסת, ומיד לאחר מכן, ב-22:00, האלופה היוצאת, ליברפול, תתארח אצל ארסנל. אז הנה סיקור לקראת המחזור ה-30, כולל שני משחקי הענק!


ארסנל- ליברפול: זהו קרב על שש נקודות, בכל הנוגע להבטחת עונה אירופית. התותחנים של מיקל ארטטה, למרות שהפגינו אופי מטורף בדרך לתיקו 3-3 מול ווסטהאם, מדורגים רק במקום התשיעי, עם 42 נקודות, ועליהם לשחזר את הניצחון האחרון על ליברפול ביולי 2020, אם ברצונם לקרוא תיגר על המקום שמוליך לליגה האירופית, שם, ממתינה להם סלאביה פראג ברבע הגמר. מנגד, מגיעה ליברפול של יורגן קלופ, שבצל הכושר הביתי הביזיוני והמזוויע, תגיע מעודדת בידיעה שהיא מגיעה לאמירויות לאחר שני ניצחונות חוץ רצופים, בתקווה להשיג גם את השלישי ברצף, אבל זה לא יהיה קל באצטדיון בו לא ניצחה מאז 2016, וקלופ בטח ובטח רוצה לשאוב ניצחון שיביא ביטחון רגע לפני רבע הגמר מול ריאל מדריד. בכל מה שנוגע לחיסורים, מיקל ארטטה צפוי ליהנות מסגל כמעט מלא, כאשר ויליאן, אמיל סמית' רואו ובוקאיו סאקה בספק למשחק, ואלכסנדר לקאזט צפוי להמשיך לקבל את המושכות בחוד, ביחד עם אובמאינג, ומין הצד השני, קלופ ימשיך באילתור ההגנתי שלו, כשרוברטו פירמינו בספק, ודיוגו ג'וטה, שלהט במדי נבחרת פורטוגל, צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט.



בתמונה: מו סלאח נאבק בדויד לואיז וקיירן טיירני, במשחק האחרון בין הקבוצות באמירויות, אז ארסנל ניצחה 1-2.


לסטר- מנצ'סטר סיטי: עוד משחק ענק מצפה לנו בקינג פאוור. כששתי הקבוצות נפגשו, אי שם בתחילת ספטמבר, לסטר פשוט השפילה 2-5 את מנצ'סטר סיטי באתיחאד, וגם שם סברו שזו תחילת הסוף של תקופת פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי. אבל החניכים של פפ פשוט השתיקו את המבקרים, וגם אם יש לא מעט ניצחונות קטנים של 0-1, הקבוצה של פפ פשוט נראית מעל כולם, ובלתי ניתנת לעצירה, למרות ההפסד המפתיע ליונייטד בדרבי! בצל ההודעה על עזיבתו של סרחיו אגוארו את מנצ'סטר סיטי בתום העונה, ינסו החניכים של פפ לרשום עוד ניצחון מול לסטר, כדי להגיע בראש שקט לדורטמונד. אבל מול החניכים של רוג'רס זה לא יהיה קל, לאחר שלסטר חגגה עלייה לחצי גמר הגביע האנגלי, וגם בליגה היא בכושר נהדר, כאשר היא מצוייה במקום השלישי, למרות שג'יימי וארדי סובל מבצורת ממושכת, כשמחליפים אותו יורי טיילמאנס, ג'יימס מדיסון, וקלצי' איהנאצ'ו. השועלים יחסרו את הארבי בארנס וג'יימס מדיסון, בנוסף לג'יימס ג'סטין שסיים את העונה, בעוד שפפ גווארדיולה יהנה מסגל מלא וכשיר.



בתמונה: גבריאל ז'סוס חוגג שער שלו שסייע לסיטי לנצח 0-1 את לסטר בפברואר 2020.


יתר משחקי המחזור ה-30:


צ'לסי- ווסט ברומיץ': החניכים של תומאס טוכל נמצאים בכושר מצויין, חגגו העפלות בשני מפעלים, וגם בליגה הם מבססים את מקומם בצמרת, לא צפויים להתקשות מול ווסט ברומיץ' החלשה שנמצאת בדרך הבטוחה לליגת המשנה, הצ'מפיונשיפ. טוכל יקווה שהחלוצים שלו יחזרו לפורמת הבקעה, שתי הקבוצות צפויות ליהנות מסגל מלא. צ'לסי תרצה להגיע בראש שקט למפגש רבע גמר ליגת האלופות מול פורטו, ווסט ברומיץ' תרצה רק לצאת מזה בשלום.



שחקני צ'לסי חוגגים. לא אמורים להתקשות מול ההגנה הגרועה בליגה.


מנצ'סטר יונייטד- ברייטון: החניכים של אולה גונאר סולישאר מגיעים בכושר נהדר להתמודדות, לאחר שגברו על מילאן והעפילו לרבע גמר האירופית, אבל לאחר הדחה כואבת ברבע גמר הגביע האנגלי בידי לסטר סיטי. כעת, השדים האדומים חוזרים לפרמייר ליג על מנת להמשיך בתנופת הליגה, והיא תארח את ברייטון, שנמצאת במגמת התאוששות מרשימה ובורחת מהקו האדום. המשחק האחרון בין הקבוצות הסתיים ב 2-3 דרמטי ליונייטד כשברונו פרננדש כבש בבעיטה מכריעה מהנקודה הלבנה בדקה ה-99!


וולבס- ווסטהאם: למרות השמטת יתרון משולש מול ארסנל, ווסטהאם בהחלט יכולה להגדיר את העונה שלה כהצלחה כבירה, במקום החמישי. עם ג'סי לינגארד, תומאס סוצ'ק וג'רווד בוואן, הפטישים יכולים לחלום על הליגה האירופית, ואולי יותר. מול הפטישים, יתייצבו הזאבים של נונו, שמצויים בכושר מאכזב העונה, ויגיעו למוליניו עם ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון, מאידך, הם יהנו מחזרתו לכשירות של ראול חימנז, שמתאמן, ואולי אף ישוב לשחק העונה.


ניוקאסל- טוטנהאם: הספרס של מוריניו מגיעים לסט ג'יימס'ס פארק כשהם בתקופה טובה בליגה, עם ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים אחרונים, אבל ההדחה הביזיונית מול דינמו זאגרב באירופה בטח יושבת טוב טוב לטוטנהאם בראש. אם ברצונם של הספרס לחזור לליגה האירופית בעונה הבאה חזקים יותר, ולהגיע לפחות לחצי הגמר, עליהם לנצח משחקים מהסוג הזה, אחד מהם מול ניוקאסל, שמגיעה בכושר מחפיר ורושמת שני ניצחונות בלבד ב-16 משחקים.



ז'וזה מוריניו. טוטנהאם שלו חייבת להמשיך בכושר המקומי הטוב.


לידס- שפילד יונייטד: קבוצתו של מרסלו ביילסה מגיעה למשחק מול נועלת הטבלה בידיעה שניצחון והיא עוברת את רף ה-40 נקודות, מה שמאפשר סופית הישארות בליגה, עם עונה מוצלחת לעולה החדשה, כשפטריק במפורד, ראפיניה, קלווין פיליפס ואחרים מככבים. הרבה שערים נכבשים כשלידס משחקת, לרוב לטובת שתי הקבוצות, אבל כאן, לידס לא אמורה להתקשות מול שפילד יונייטד, שנמצאת שלושה רבעים וחצי בצ'מפיונשיפ.


אברטון- קריסטל פאלאס: אם מישהו האמין שהטופיז של אנצ'לוטי יכולים להעפיל לטופ 4, כנראה שתשכחו מזה. הפסד ביתי מביך 1-2 לברנלי, שעלול לסתום את הגולל על התקוות של הטופיז, וכל מה שנותר זה להתמקד במטרה הבאמת ריאלית, העפלה לליגה האירופית. מולה תתייצב קריסטל פאלאס המאוד לא יציבה, ואברטון מקבלת יריבה בהזמנה על מנת לחזור למסלול הניצחונות.


אסטון וילה- פולהאם: הקבוצה של דין סמית' נעצרה מעט לאחרונה, אבל היא עברה את רף 40 הנקודות, מה שלא עשתה בכל העונה שעברה, כך שבמונח הזה היא יכולה להיות רגועה, במחזור הקרוב היא תארח את פולהאם, שנלחמת על חייה, וניצחון עבור כל אחת מין הקבוצות יהווה בוסט רציני להמשך הדרך, בעיקר לפולהאם, שמפנטזת על נקודות, בתקווה לעקוף את ניוקאסל ולעלות אל מעל הקו האדום.


סאות'המפטון ברנלי: מי זוכר שבחצי הראשון החניכים של ראלף האזנהוטל היו הפתעה מרעננת.. הקדושים מגיעים למשחק בכושר ליגה מחפיר, מאז הניצחון על ליברפול בתחילת השנה, הם השיגו רק ניצחון אחד, וגם זה היה על נועלת הטבלה, שפילד יונייטד. מול הסיינטס, תתייצב ברנלי, שמגיעה למשחק הזה בכושר טוב באופן יחסי, וניצחון שלה על סאות'המפטון עלול להרחיק אותה מהתחתית הבוערת, כנ"ל כך גם על סאות'המפטון. משחק על שש נקודות.


אז פגרת הנבחרות הסתיימה, ובשבת הליגה הטובה בעולם חוזרת אלינו, עם עוד מחזור דרמטי!






19 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page