top of page

על כל הקופה: הכל לקראת הקלאסיקו הגורלי בדי סטפאנו

מחר במוצ"ש, ב-22:00 בלילה, עולם הכדורגל יעצור נשימה, על מנת לצפות באחד הקלאסיקוס הגורליים ביותר: ריאל מדריד, שמחפשת להגן על התואר שוב לאחר שזה היה נראה אבוד, חוזרת לעצמה, והיא תארח בדי סטפנו את ברצלונה, שנמצאת בכושר מצויין בליגה, ומגיעה אחרי דרמת ענק מול ויאדוליד! ננתח את המצב של כל אחת מהיריבות לקראת הקרב הענק הזה:

* ריאל מדריד: בתנופה. החניכים של זינדין זידאן יגיעו להתמודדות במצב רוח מרומם ביותר, לאחר שגברו 1-3 על ליברפול ברבע גמר ליגת האלופות, עם מקדמה אדירה לגומלין. בליגה המצב טוב עבור הבלאנקוס, שאומנם במקום השלישי, אבל ממוקמים שלוש נקודות בלבד מאחורי היריבה העירונית, אתלטיקו מדריד, שלא מצליחה להתייצב לאחרונה. לקלאסיקו הגורלי הזה עבור שתי הקבוצות, ריאל מגיעה בידיעה שרק ניצחון בא בחשבון אם היא רוצה להמשיך במסע להגנה על התואר. רפאל וראן יעדר מהסגל בגלל קורונה, כשגם עמיתו במרכז ההגנה, סרחיו ראמוס, יעדר. דני קרבחאל צפוי להיעדר גם הוא, בעוד שאדן הזאר עשוי לקבל דקות.


עכשיו ננתח איך הבלאנקוס יעלו למשחק: בשער כמובן טיבו קורטואה האימתני, חוליית ההגנה אמורה להיות אותה חולייה במשחק מול ליברפול, כלומר לוקאס ואסקס מימין, פרלאן מנדי משמאל, כאשר נאצ'ו ומיליטאו יהיו הבלמים.

שלושת קשרי האמצע לא צפויים להשתנות גם כן, עם השלישייה האיכותית של לוקה מודריץ' המנהיג, טוני קרוס הסופר מצויין, וקאסמירו, שמהווה עוגן הגנתי בקישור. מרקו אסנסיו, שכבש כבר ארבעה משחקים ברציפות, ימשיך לקבל את הקרדיט בהרכב עם בנזמה בהתקפה, וגם ויניסיוס, שכבש צמד מול ליברפול, ככל הנראה ימשיך בהרכב. בספסל יכולים לתרום בכל מידה איסקו, מרסלו ורודריגו.


שחקן המפתח של הבלאנקוס: טוני קרוס. מה נאמר ומה נגיד. הקשר הגרמני בן ה-31 לא מפסיק להדהים אותנו כל פעם מחדש עם כישורי המסירה המדהימים שלי, כאשר הוא מדייק בכמעט כל המסירות שלו, מאזן חסר תקדים, ולראייה, הבישול הפשוט פנומנלי שלו לויניסיוס ג'וניור מול ליברפול. ראיית המשחק של טוני קרוס, ביום מצויין שלו, תוליד דברים גדולים לריאל מדריד, ומי יודע, אולי גם בקלאסיקו נראה עוד מהלך ענק תוצרת טוני קרוס!


טוני קרוס. יספק עוד רגע של קסם?


4 עובדות שלא ידעתם לקראת הקלאסיקו מצד ריאל מדריד:

* ריאל מדריד צחפש ניצחון שלישי רצוף על ברצלונה בליגה, דבר שלא קרה לה מאז 1977

* השחקן האחרון של ריאל מדריד שכבש שלושער במשחקי קלאסיקו היה איוון זמוראנו הצ'יליאני ב-1995, אז ריאל מחצה 0-5.

* ריאל מחזיקה ביתרון נזיל על ברצלונה במאזן הפנימי בניהן לאורך ההיסטוריה: 96-97 בניצחונות ללבנים, כשהניצחון הגבוה שלה אי פעם היה 1-11 בשנת 1943.

* ריאל תחפש בקלאסיקו הזה להאריך את רצף המשחקים שלה ללא הפסד מול בארסה בליגה לארבעה, דבר שלא קרה לה מאז 2007.


ברצלונה: החניכים של רונאלד קומאן מגיעים לקלאסיקו גם כן במצב רוח טוב, כאשר במשחק הקודם הם ניצחו 0-1 דרמטי את ויאדוליד משער בדקה ה-90 של עוסמאן דמבלה, שקובע, כי מאז ההפסד לקאדיס בדצמבר, ברצלונה רק מנצחת בכל משחק כמעט, 12 ניצחונות ב-13 משחקים, כשהמעידה היחידה באותה תקופה הייתה מול... קאדיס. חזרה לעניינינו, כשהיא בעלת ההתקפה החזקה בטיבה בליגה הספרדית, עם כמעט 70 שערי זכות, תתייצב החבורה של רונאלדו קומאן בדי סטפאנו, על מנת לרשום ניצחון ראשון זה שנתיים על היריבה השנואה, ועל הדרך, להעפיל זמנית אל המקום הראשון, רגע לפני שאתלטיקו מדריד תעלה לשחק מול בטיס. ברצלונה בטח ובטח תרצה לנצח את יריבתה השנואה, כדי לשוב לפסגה, גם אם זמנית, ויש לה מלא כלים לכך, הנה ננתח אותם:


בשער כמובן יפתח MATS, הלא הוא מארק אנדרה טר שטגן. קומאן צפוי להמשיך במערך שלושת הבלמים, עם מינגסה/אראוחו ולנגלה, כשהבלם הקדמי יהיה כמובן פרנקי דה יונג המצויין, שנמצא בעונה נהדרת, כשסרג'ינו דסט וג'ורדי אלבה יהיו מגני כנף. פדרי הצעיר הנפלא וסרחיו בוסקטס הבלתי נגמר ישחקו בקישור המרכזי, כששלישיית ההתקפה תמשיך להתבסס על אנטואן גריזמן, על עוסמאן דמבלה שכבש שער ניצחון, וכמובן, האיש של ברצלונה, המנהיג שלה, לאו מסי, וגם בספסל יש מלא אלטרנטיבות, כגון טרינקאו, מרטין בריית'ווייט, ריקי פוץ' ופיאניץ', שתמיד יכולים לתרום.


שחקן המפתח של ברצלונה: לאו מסי. קצת מדהים, אבל הפרעוש כמעט שלוש שנים בלי שער מול ריאל מדריד, האחרון היה בתיקו 2-2 בקאמפ נואו. כל משחק מחדש מסי מדהים אותנו, וגם אם הוא לא במשחקים הכי טובים שיש, תמיד הוא מספק את הטאץ' הקסום שלו שמביא לתהילה. ומול ריאל מדריד, מסי יצטרך טאץ' קסום שיכנס לרשת כדי לעזור לקטאלונים להיכנס זמנית לפסגה.


4 עובדות שלא ידעתם על ברצלונה לקראת המשחק:

* השחקן האירופי האחרון שכבש שלושער בקלאסיקו היה גארי ליניקר, חלוצה האנגלי של ברצלונה בסוף שנות ה-80, אז ברצלונה ניצחה 2-3.

* פרט מהמעבר המפורסם של לואיס פיגו מברסה לריאל, עוד שחקנים בכירים ביצעו את הדרך הזאת, כדוגמת מיכאל לאודרופ הדני וחאבייר סאביולה הארגנטינאי.

* הניצחון הגדול אי פעם מבחינת הפרש שערים של ברצלונה על ריאל היה ה 0-5 על מוריניו ב-2010/11, כשבין לבין, בשנות השבעים הקטאלונים כבשו שביעייה.

* ברצלונה כבשה לאורך הליגה במשחקי הקלאסיקו 289 שערים, רק 2 פחות מריאל מדריד.



האם מסי יכבוש שער קלאסיקו ראשון מאז מאי 2018?


הולך להיות משחק אש, על כל הקופה!





9 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page